teisipäev, 26. detsember 2017

Digipädevuste eneseanalüüs

Sooritasin digipädevuste testi veebikeskkonnas MENTEP TET-SAT. Mulle tundub, et küsimused olid suunatud pigem kooliõpetajale, seetõttu oli testi pisut keeruline lahendada. Kuna ma pole ka lasteaias töötanud, siis on mul siiani olnud üsna vähe võimalusi, et digivahendeid oma töös laste õpetamisel kasutada.

Minu testi tulemusi on võimalik näha siit

Esitatud vastuste põhjal on minu üldine tulemus 44%, mis tähendab seda, et olen jõudnud digioskuste 3. tasemele. See tase tähendab, et oskan IKT-d enda õppetöös iseseisvalt kasutada.

Minu kõige tugevam valdkond on digitaalne kodakondsus, mis hõlmab endas veebis käitumist, digitaalse identiteedi juhtimist, seadmete kaitset ning tervist ja keskkonda. Arvan ise samamoodi, et nendes punktides olen ma kõige tugevam ja enesekindlam. Minu jaoks on oluline veebis turvaliselt ringi liikuda ning jälgida, et erinevate digivahendite kasutamine ei kahjustaks minu tervist.

Minu kõige nõrgem valdkond on digitaalse sisu kasutamine ja loomine, mis sisaldab endas digimaterjalide kasutamist ja valimist, loomingulist kasutamist, programmeerimist ning autoriõigust ja litsentse. Pean taaskord testi tulemusega nõustuma, kuna autoriõigus, litsentsid ja programmeerimine on minu jaoks üsna tundmatud mõisted. Olen neist loomulikult kuulnud, kuid lähemalt uurinud ega süvenenud ei ole. Olen siiski teadlik, et autoriõigus on veebis üsna oluline ning tark tegu oleks end selles vallas rohkem harida.

Oma teadmisi saaksin edasi arendada, kui tunneksin ise teema vastu rohkem huvi. Internetis on väga palju kasulikku informatsiooni. Samuti pakkus see sama test välja mitmeid õppematerjale, et mul oleks võimalik end selles valdkonnas täiendada. Kindlasti uurin neid võimalusi.

Oma tugevaimaks oskuseks pean veebis kirjutamist. Tõendusmaterjalina võin välja tuua selle sama blogi. Mulle väga meeldib kirjutada ning kujundada. Kuna see blogi on kooli jaoks, siis hoian selle üsna minimalistlikuna, kuid muidu mulle meeldivad erinevad fondid, värvid, mustrid, pildid jne.










Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Aine lõppanalüüs

Esimene ülesanne oli kirjutada õpileping ehk "leping" õppija ning juhendaja vahel. Minu eesmärgiks oli omandada uusi teadmisi ja s...